Skip to main content

Już od drugiego roku studiów pedagogicznych udzielałam się w wolontariacie związanym z rodzinami zastępczymi spokrewnionymi i adopcyjnymi w Ośrodku Adopcyjnym i Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej. Doświadczenie swoje zdobywałam także podczas licznych praktyk w placówkach oświatowych i nie tylko.

Moja pierwsza praca to był żłobek, gdzie spotkałam się oko w oko z „małym człowiekiem” i jego potrzebami. Dało mi to wiele do myślenia i już wtedy zakiełkowała myśl o kolejnych studiach chociaż po drodze jeszcze kształciłam się także w innym zakresie (studia podyplomowe z socjoterapii i studium terapii przez sztukę). Pracując w żłobku czy później w przedszkolu zobaczyłam jak bardzo zróżnicowany jest poziom rozwoju mowy i komunikacji i jak wiele dzieci potrzebuje wsparcia jakie może dać logopeda. Tą myśl przekułam w czyn i zostałam logopedą. Potem już popłynęłam z różnymi kursami niczym żeglarz trzymający się kursu. Moim celem było ulepszanie swojego warsztatu pracy by móc lepiej pomagać.

Podczas mojej pracy w przedszkolu zainteresowałam się Pedagogiką Marii Montessorii – pracowałam w przedszkolu integracyjnym, które właśnie pracowało w myśl tej metody pedagogicznej.

Praktykę w zakresie Pedagogiki M. Montessori zdobyłam na rocznym kursie organizowanym przez Towarzystwo Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego. Istotny jest dla mnie aspekt terapeutyczny Pedagogiki M. Montessori, który do dziś stosuję w pracy logopedy.

Po etapie pracy w żłobkach, przedszkolach i zdobytym doświadczeniu, ale też z plecakiem pełnym pokory, że tak mało wiem obrałam kurs na pracę w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Pomimo tego, że pracowałam już z dziećmi, które posiadały opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju Dziecka lub/i Kształcenie Specjalne, praca ta była pełna wyzwań, ale też dzięki niej zdobyłam duże doświadczenie w pracy z różnorodnymi trudnościami rozwojowymi dziecka w wieku od 6 miesiąca do 12 roku życia.

Praca w tego typu placówce pokazała mi jak ważna jest empatia, zrozumienie całej rodziny i radość z spotkania z tym właśnie „małym człowiekiem”, która kiedyś mnie pchnęła ku zgłębianiu wiedzy o rozwoju dziecka. Oczywiście nic by się działo w moim życiu, gdyby nie ludzie, których spotkałam na mojej drodze tej zawodowej, ale także tej prywatnej.

Wykształcenie

  • Międzynarodowy Roczny kurs pedagogiki Montessori oraz pedagogiki leczniczej Montessori 3-6 r.ż.
  • Logopedia Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, socjoterapia
  • Studium Terapii przez Sztukę przy Teatrze Ludowym w Krakowie pod kierownictwem dr Inki Dowlasz
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, pedagogika społeczno-opiekuńcza
  • Wyższa Szkoła im. B. Jańskiego w Krakowie, pedagogika społeczno-wychowawcza

Kursy i szkolenia

  • Certyfikowany Diagnosta KORP
  • Certyfikowany Diagnosta KOLD
  • Certyfikowany Diagnosta KOJD Afa
  • Szkolenie Attention Autism
  • Kreatywne warsztaty logorytmiczne „Smykopląsy”
  • Szkolenie „Guguhopla – od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego”
  • Szkolenie „Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia” – dr Marzenia Machoś
  • Szkolenie „Skuteczne metody pracy w seplenieniu bocznym” Certyfikat Terapia ręki – Smart Hand Model Diagnoza i terapia ręki u dzieci Stopień I i II
  • Opóźniony rozwój mowy kreatywne postępowanie według mgr Agata Gładowicz-Bojarska
  • Werbogesty – od gestu do słowa a będzie rozmowa. Mgr Agata Gładowicz-Bojarska
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem – Joanna Wójtowicz-Pałasz
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motoroycznej wg zasad motorycznego uczenia się – Ewa Grzelak
  • Stymulowanie traktu ustno – twarzowego podejście autorskie Małgorzaty Gawryl
  • Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii zgodnie z podejściem Esther DE RU w ujęciu dr Martyny Brychcy
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno – twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie Ewelina Mendala-Kwoczek
  • Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym – Ewa Grzelak
  • Szkolenie wprowadzenie do AAC – Fundacji GenerAACja
  • AAC: alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji osób o specjalnych potrzebach w porozumiewaniu się – mgr Alina Smyczek
  • Udział w licznych konferencjach logopedycznych